پارک و کاخ سانسوشی در پوتسدام

پارک و کاخ سانسوشی در پوتسدام

شرح

پارک و کاخ سانسوشی در پوتسدام

سانسوشی کاخ تابستانی فردریک کبیر ، پادشاه پروس ، در پوتسدام ، در نزدیکی برلین بود. این اغلب در بین رقبای آلمانی ورسایز شمرده می شود. در حالی که سانسوشی به سبک روکوکو صمیمی تر است و به مراتب کوچکتر از همتای فرانسوی باروک است ، اما از نظر معابد و حماقت های بیشمار در پارک قابل توجه است. این کاخ در سالهای بین 1745 و 1747 توسط جورج ونزلسلاس فون نووبلسورف طراحی و ساخته شده است تا نیاز پادشاه فردریک برای یک مکان خصوصی را تأمین کند ، جایی که او می توانست از پوتین و مراسم دربار برلین استراحت کند. نام کاخ بر این امر تأکید دارد؛

این یک عبارت فرانسوی است ، به معنی "بدون نگرانی" یا "بی دقتی" است ، و نشانگر این است که کاخ مکانی برای آرامش بود نه یک صندلی قدرت. این نام در زمان های گذشته نمایشنامه ای از کلمات را منعکس می کرد ، با قرار دادن کاما قابل مشاهده بین کلمات Sans و Souci ، یعنی. سان ، سوشی. کیتشتاین تئوریزه می کند که این می تواند یک بازی فلسفی بر روی کلمات باشد ، به معنای "بدون نگرانی / نگرانی" یا این می تواند یک پیام شخصی مخفی باشد که هیچ کس آن را تفسیر نکرده است ، و آن را به دست فردریک دوم در آیندگان قرار داده است.

کاخ سانسوشی در پوتسدام

سانسوشی کمی بیشتر از یک ویلای بزرگ و یک طبقه است .این هتل فقط ده اتاق اصلی داشت و بر روی تپه ای با تراس واقع در مرکز پارک ساخته شده است. تأثیر سلیقه شخصی پادشاه فردریک در طراحی و دکوراسیون کاخ به حدی بود که سبک آن به عنوان "فردریک روکوکو" توصیف می شود و احساسات وی برای کاخ به حدی قوی بود که او آن را به عنوان "مکانی که با آن می میرد توصیف می کند.

او به دلیل اختلاف نظر درباره سایت کاخ در پارک ، نوبلسورف در سال 1746 اخراج شد. یان بومان ، معمار هلندی ، این پروژه را به پایان رساند.در طول قرن 19 ، این کاخ به اقامتگاه فردریک ویلیام چهارم بدل شد. وی از معمار لودویگ پرسیوس برای بازسازی و بزرگ كردن كاخ استفاده كرد ، در حالی كه فردیناند فون آرنیم به ارتقاء زمینها و در نتیجه منظره از كاخ متهم شد.

شهر پوتسدام

شهر پوتسدام با کاخ هایش تا زمان سقوط سلسله هوهنزولرن در سال 1918 ، محل زندگی مورد علاقه خانواده امپراتوری آلمان بود.این کاخ پس از جنگ جهانی دوم به یک جاذبه گردشگری در آلمان شرقی تبدیل شد. پس از اتحاد مجدد آلمان در سال 1990 ، پیکر فردریک به کاخ سانسوشی در پوتسدام برگردانده شد و در مقبره جدید مشرف به باغهایی که خود ایجاد کرده بود دفن شد.

سانسوشی و باغهای گسترده

سانسوشی و باغهای گسترده آن در سال 1990 تحت حمایت یونسکو به میراث جهانی تبدیل شد .در سال 1995 ، بنیاد کاخها و باغهای پروس برلین-براندنبورگ برای مراقبت از سانسوشی و سایر کاخهای امپراتوری سابق در داخل و اطراف برلین تأسیس شد. کاخ سانسوشی در پوتسدام اکنون بیش از دو میلیون نفر در سال از سراسر جهان بازدید می شوند موقعیت و چیدمان سانسوشی در بالای یک تاکستان ، منعکس کننده آرمان قبل از رمانتیک برای هماهنگی بین انسان و طبیعت ، در منظره ای بود که توسط لمس انسان سفارش داده شد.

با این حال ، شراب سازی برای طراحی کاخ و باغهای تفریحی مکان دوم را به خود اختصاص داد. تپه ای که فردریک تاکستان تراس خود را ایجاد کرده بود ، باید تبدیل به کانون توجه demesne او شود ، تاج گذاری با کاخ جدید اما کوچک ، - همانطور که فردریک نام آن را "کاوش من" وینبرگهاوسن قرار داد. فردریک با دیدگاههای گسترده خود از حومه شهر در میان طبیعت ، می خواست در آنجا ساکن سوشی زندگی کند و علایق شخصی و هنری خود را دنبال کند. از این رو ، این کاخ برای استفاده از فردریک و مهمانان خصوصی وی در نظر گرفته شده بود.

تاریخچه کاخ سانسوشی در پوتسدام

بیست سال پس از ایجاد سانسوشی ، فردریک کاخ جدید   Neues Palaisرا در بخش غربی پارک بنا کرد. این کاخ بسیار بزرگتر در تضاد مستقیم با اخلاق آرام در پشت سانسوشی بود و قدرت و قدرت فردریک را به سبک باروک به جهانیان نشان می داد. طراحی کاخ جدید با هدف نشان دادن توانایی های پروس با وجود شکست نزدیک در جنگ هفت ساله کاهش یافته است.نمای جنوبی باغ رو به رو است. فردریک کبیر توصیه معمار خود را برای قرار دادن نوار پیانو در طبقه پایین زمین نادیده گرفت. در نتیجه ، کاخ نتوانست از موقعیت مکانی خود نهایت استفاده را ببرد. پنجره های آن فاقد چشم انداز است ، و از تراس های پایین آن دیده می شود که بیشتر از یک کاخ دارای پرتقال است.

معماری داخلی کاخ سانسوشی در پوتسدام

سانسووسی کوچک است ، که بخش اصلی آن شامل یک اتاقک باریک و یک طبقه تنها ده اتاق است ، از جمله یک گذرگاه خدمات و اتاقهای کارمندان در پشت سر آنها. طرح آماتور فردریک سال 1745 نشان می دهد که معمار وی ، نوبلسورف ، بیشتر از معمار کامل در سانسوشی بود. به نظر می رسد فردریک هیچ پیشنهادی را برای تغییر برنامه های خود نپذیرفته است ، و از ایده نوبلسوردف مبنی بر اینکه این کاخ باید یک طبقه نیمه زیرزمین داشته باشد ، امتناع می ورزد ، که نه تنها زمینه های خدماتی را نزدیک تر می کرد ، بلکه اتاق های اصلی را روی پیانوی بلند قرار می داد.

فردریک و کاخ صمیمی و آرام

موبایل این امر به کاخ نه تنها حضور پرشکوه تر می داد ، بلکه از مشکلات رطوبت که همیشه مستعد آن بود نیز جلوگیری می کرد. با این حال ، فردریک یک کاخ صمیمی را برای زندگی می خواست: به عنوان مثال ، به جای مقیاس زیاد تعداد قدم ها ، او می خواست بلافاصله از باغ وارد کاخ شود. وی اصرار داشت بنایی در سطح زمین باشد که پایه آن تپه باشد: به طور خلاصه ، این یک خانه لذت بخش خصوصی بود. مضمون و نیاز مکرر وی برای خانه ای بود که ارتباط نزدیکی بین سبک آن و طبیعت آزاد داشت. اتاق های اصلی ، که توسط پنجره های باریک و بلند باریک روشن شده اند ، رو به جنوب باغ های تاکستان قرار دارند. نمای شمالی جبهه ورودی است ، جایی که یک پیک نیم دایره ای توسط دو ستون کرینتیایی تقسیم شده ایجاد شده است

گالری عکس کاخ سانسوشی در پوتسدام

در این پارک ، در شرق کاخ ، گالری عکس سانسوشی قرار دارد که از سال 1755 تا 1764 تحت نظارت معمار یوهان گوتفرید بورینگ ساخته شده است. در محل گلخانه سابق است ، جایی که فردریک میوه گرمسیری را پرورش داده است. گالری عکس قدیمی ترین موزه موجود است که برای یک حاکم در آلمان ساخته شده است. مانند خود کاخ ، بنایی طولانی و کم ارتفاع است که تحت سلطه یک کمان گنبدی مرکزی از سه خلیج قرار دارد.

نئو کلاسیک گرایی کاخ سانسوشی در پوتسدام

پس از درگذشت فردریک دوران جدیدی آغاز شد که نشانه بارز آن تغییر در سبک های معماری بود. نئو کلاسیک گرایی ، محبوب در جای دیگر اروپا اما مورد توجه فردریک ، اکنون در زمان سلطنت پادشاه جدید فردریک ویلیام دوم راهی پوتسدام و برلین شد. وی دستور ساخت کاخ جدید به سبک جدید و شیک تر را صادر کرد و فقط گاهگاهی در سانسوشی ماند.

پذیرش و اتاق های خواب بلافاصله پس از مرگ فردریک بازسازی و کاملاً تغییر یافت. فردریک ویلیام فون Erdmannsdorff کمیسیون برای بهسازی را دریافت کرد. در حالی که فردریک بین سالهای 1763 و 1769 قصر جدید را به سبک باروک در حال ساخت بود ، Erdmannsdorff ، مدافع سبک جدید نئو کلاسیک ، Schloss Wörlitz را در پارک Wörlitz ، اولین کاخ نئو کلاسیک در آلمان ایجاد کرده بود. در نتیجه تأثیر وی ، سانسووسی اولین کاخ های پوتسدام و برلین شد که با یک فضای داخلی نئو کلاسیک بازسازی شد. در سال 1797 ، فردریک ویلیام دوم توسط فردریک ویلیام سوم جانشین شد. او حتی به مراتب کمتر از پدرش به سانسوشی مراجعه کرد و ترجیح داد ماههای تابستان را در کاخ پارتز یا در پفوآینزلل در برلین بگذراند.

منبع : ویکی پدیا

موقعیت هتل